Akvaryum Balıkları

Hayırlısıyla seçimimiz de yapıldı ve hükümetin kendisini de şaşırtan bir sonuçla nurtopu gibi bir hükümetimiz oldu!!

Medyatik akvaryum içinde yaşatılan insanlar olarak hiç merak ettiğiniz oldu mu acaba her tarafımız yüzlerce gazete ve onlarca televizyon kanalıyla çevrili olmasına rağmen ve her gün bir sürü gazete okuyup saatlerce televizyon seyrettiğimiz hâlde, neden hala sanki birileri bizi feci şekilde kandırıyor gibi bir hisse sahibiz?

Acaba, içten içe bağımsız düşünebilen insanların fikirlerinin kitlelere ulaşmasını engelleyen son derece müthiş bir filtreleme sisteminin varlığını mı hissediyoruz?

Kendilerine mikrofon uzatıldığı zaman, bize kimse baskı yapamaz; biz özgürce çalışırız diyen ünlü köşe yazarları ve televizyon yorumcuları acaba gerçekten dedikleri gibi olsalar o koltuklara oturtulup o maaşları alabilirler miydi düşünmek lâzım.

Kitlelerin kandırılmasının kurumsallaşması esas olarak Birinci Dünya savaşından sonra başlar ve o zamandan beri yüksek düzeyde enstitüleşmiş global sansür ve propaganda makinası itinayla insanları “gerçekler” denen olgulardan uzak tutmaktadır.

Propoganda kampanyalarının insan kitlelerini şekillendirmesine ilk örneklerden biri 1920’li yıllarda yaşandı. O dönemde sigara içmek bir kadın için skandal sayılabilecek sadece erkeklere mahsus çok pis kokan bir alışkanlık olarak görülürdü ve kendisine saygı duyan hiçbir hanımefendi elini sigaraya sürmezdi.

Bu durumu satışları için büyük tehdit olarak gören Amerikan sigara şirketleri, beyin yıkamanın ilk uzmanlarından sayılabilecek Creel denen bir adamı tuttular ve ona aman ne yap yap şu kadınları sigara içmeye ikna et dediler.

Creel müthiş bir reklam kampanyasına başladı ve sigara içen kadını medeni, kendine güvenen ve erkekler tarafından daha çok arzulanan bir imaj olarak gösterdi. Bu kampanyanın başlamasından birkaç sene sonra Amerika’da kadınlar arasında sigara alışkanlığı hızlı bir şekilde yayılmaya başlayarak bir süre sonra erkeklere yetiştiler.

İşte bu olay geniş çaplı davranış etkileme kampanyalarının ilklerindendi ve daha sonra pek çok şirket ve devlet tarafından kopyalandı.

Herkese oy hakkı verildiği demokratik sistemlerin moda haline gelmesi o zamana kadar ülkeleri istedikleri gibi yöneten önde gelen azınlıkların diktasına büyük tehdit oluşturmuştu ama medyanın görüş oluşturma ve kamuoyu yaratma tekniklerini bilim haline getirmesiyle değişen bir şey olmadı.

Medyanın sahipleri olan zengin kesim kendi çıkarlarına uygun kişilere yönelik kamuoyu yaratarak gene yönetimde kaldılar ve buna da demokrasi dediler. Beyin yıkama örnekleri çok çeşitlidir.

Mesela bazen polisin bazı uyuşturucu kaçakçılarını yakaladığını görürüz ve bu işin arkasında mafya var denir ama dünyanın en büyük uyuşturucu üreticisi ve dağıtıcısının CIA ve Ingiliz karşılığı olan MI6 olduğunu kimse söylemez.

Dünya çapında uyuşturucu pazarı cirosu senelik “500 milyar” dolardan fazladır. Bu işden CIA ve MI6 taşeronları “mafyalar” tarafından Amerika ve Avrupa’da satılarak kazanılan müthiş paraların bu organizasyonların esas bütçesini oluşturduğunu kimse anlatmaz, nasıl olsa “mafya” hikayesi tutmuştur.

Dünyayı sömüren bir avuç insan, bizler gibi sıradan insanlarla sürekli bir savaş halindedir ve tüm savaş sanatı kandırma üzerine kuruludur ve kandırmanın temel aracıda medyadır.

Özelleştirme hayatı ucuzlatır derler ama, İngiltere’de elektrik şebekesinin özelleştirilmesiyle beraber fiyatların yüzde yetmiş arttığını hiç kimse insanlara anlatmaz.

Olimpiyat, Dünya kupası ve Formula yapalım ülkemizin reklamı olur denir ama sokaktaki garibanın bu reklamdan nasıl faydalandığı ve oralara dökülen milyonlarca dolarla kaç açın doyabileceği, kaç okul yapılabileceği hiç düşünülmez.

Evet, Akvaryum balıkları nasıl Akvaryumunuzda rahatınız yerinde mi?

Hele bu son seçimlerden sonra benim hiç değil; çünkü Akvaryum balığı yerine konulmak feci halde gücüme gidiyor.

Ya sizin?

Reklamlar
Bu yazı ABD, Ingiltere, Türkiye, Şirketler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s